donderdag 14 januari 2010

Zoet Den Bosch. T-shirts gezeefdrukt





















Voor Rudo en Olivia was de opdracht een shirt te ontwerpen én te zeefdrukken dat de kinderen die de speurtocht door Den Bosch gingen volgen aan konden trekken.
Met mijn thema was het moeilijk om een shirt te bedenken dat door zowel jongens als meisjes gedragen kan worden, zeker in de moeilijke leeftijd van 10-12 jaar.
Toch is dit wel gelukt. Ik heb de woorden 'zoet' en 'den bosch' ook helemaal in de illustratie verwerkt, waardoor ze één zijn met het ijsje.
Het zeefdrukken verliep moeizaam, door veel verschillende factoren (onder andere mijn onhandigheid) maar is uiteindelijk op de valreep toch nog helemaal goed gekomen! Met dank aan Yuri.

8. Een combinatie tussen de 7 van Rudo en de 8 van Olivia (maakt dus 7,5 en dus 8). Wat ze jammer vonden was de doffe kleur van het aardbeien-ijs. Het ontwerp is verder vanaf les 1 goed gegaan. Ik had redelijk snel dit ontwerp, en met behulp van Illustrator-lessen heb ik deze ook op Illustrator ontworpen. Het eenvoudige concept hielp ook mee aan dat ik veel tijd heb kunnen richten op het verwerken van de naam Den Bosch en het thema zoet. Dit was een hele leuke opdracht, en ondanks mijn verbitterde uren in het zeefdruklokaal vond ik heel leuk om een t-shirt helemaal te ontwerpen, tot aan het drukken toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten